Når det nå går mot slutten av dette studieåret, sitter jeg og reflekterer over en del ting. Noe av det jeg tenker på er mitt eget pedagogiske grunnsyn og hva det vil ha og si for meg videre. Jeg er klar over at det ståstedet jeg har i dag ikke nødvendigvis er det samme som jeg vil ha om noen år.
Pr i dag vil jeg nok si litt som Ole Brum, ja takk begge deler, eller her alle deler. Jeg er nok veldig sammensatt i synet på læring og håper det kan være en styrke når jeg skal undervise. Ellers tror jeg også det er mulig at skolene har noen pedagogiske syn på hvordan de ønsker at deres skole skal fremstå. Noen skoler er opptatt av læringsstiler andre skoler er opptatt av prosjekter som måte å lære på.
Slik vil jeg tro at mitt syn vil endre seg noe med erfaring.
torsdag 3. april 2008
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
3 kommentarer:
Hei Brit Elin, eg er eining med deg at det pedagogiske grunnsynet forandrar seg nok med tida og etter kva erfaringar me får framover. Eg for min delsynest nok og at det er ei samanblanding av fleire pedagogiske grunnsyn som er det rette ute i skulekvardagen. Alt etter kva elevgruppe ein har og korleis dei tek i mot læring.
Men eg er viktig å vera mest mogleg praktisk med detsom ein vil at borna skal lære, slik at elevane kan sjå for seg korleis ting verkeleg er. "Gripe for å begripe" ha ein fin kveld vidare.
Mvh Kjerstin
Det blei litt skrivefeil i innlegget, beklager:)
Hey Brit Elin!
Jeg er også enig med deg at det pedagogiske grunnsynet vil forandre seg ettersom vil modner som lærere. Dette fordi vi hele tiden utvider erfaringene våre. Selv om vi har fått mange erfaringer gjennom praksis, har vi likevel mye mer i vente.
Katrine=)
Legg inn en kommentar